السبت، 19 يوليو 2008

البال توك


البال توك
من زمان وانا بدخل البال توك وكنت دائما مستمع لغرفة كان اسمها كفاية ولكن من فترة ليست طويلة بدائت ادخل واتكلم وخاصة قبل اضراب 6 ابريل والغرفة اسمها egypt justice and freedom
وادخل من ميدل ايست ثم جفر لمنت ثم الغرفة المذكورة اكثر شيء مميز في الغرفة هو دكتور مصطفي عبدالعال والشهير بيوسف 51 وهو المحاور في الغرفة والمحاور الاساسي وانا ادخل الغرفة لكي اتعلم منها
واسمع مشاكل المصريين من كل الطوائف ومن مختلف الاتجاهات اتعلم منها واسعد بمن فيها من اشخاص وربما اكون مختلف مع بعضهم في الاراء ولكن انا معجب باحترامهم لفكرة حرية الرئي فالجميع يتكلم ويتحاور ولكن بدون حزازية انا مسجل نفسي باسمي الحقيقي واصبح لي اصدقاء من خلالة ولكن انا اتمني ان تتحول الغرفة لما هو افضل ولاني غير ملم بالتكنولوجيا الحديثة فلا اعرف كيف يتم هذا ولكن احيانا اشعر وكان هذة الغرفة نافذة للمصرين المهاجرين وانها ربما مهما لهم اكثر من المصريين فهي نافذة جيدة لهم لمعرفة اخبار مصر وللحديث عن مشاكلهم بحرية
اتمني ان ياتي اليوم وتكون هناك حرية في بلادي وان يتكلم الجميع بحرية دون قيود ودون خوف فتحياتي للغرفة ولجميع اعضائها
وجميع الزائرين

هناك تعليق واحد:

غير معرف يقول...

استاذ علاء
تحياتي لحضرتك
لما دخلنا البالتوك من زمان دخلنا علي روم دكتور يوسف . بصراحهاتعلمنا كتير منه ولما بندخل مش بنفكر في اي روم تانيه غير روم دكتور يوسف . وماينفعش حد مننا بقصد كل اللي بيدخلوا الروم من زمان انهم ينكروا فضله علينا في انه علمنا . مدونتك توجع القلب بس دي الحقيقه . تحياتي وللحديث بقيه
lilactulipe